Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Allt och inget

Av Sophie - 20 maj 2010 08:13

Det har varit ett par intensiva dagar med humörsvängningar som står härliga till! Men idag är min mens slut, jag känner mig piggare, gladare och solen skiner :) Konstigt att hormonerna kan spöka så där. När jag åt ppiller hade jag aldrig några som helst problem med mensen. Inga humörsvängningar eller what so ever. Men idag är jag på gott humör, och idag ska jag jobba. Skönt att få något annat att tänka på. Ska dessutom sitta i kassan, har bara suttit där två timmar tidigare men idag blir det ett 9 timmars pass. Skönt med lite pengar, trots att jag missar det vackra vädret. Jag känner mig rätt så lugn angående min närmsta väns graviditet också, vilket känns otroligt skönt! Ska ringa henne efter jobbet och prata litegranna med henne. Det känns så skönt att kunna vara ärlig mot henne, jag har inte kunnat vara glad för hennes skull de senaste dagarna. Men det är olika varje dag, det går i perioder. Men idag, är en bra dag, en perfekt dag för att tala om för henne att jag är glad för hennes skull! :) Tänk vad hormoner kan ställa till med.. Ena dagen deppig, sur, irriterad och sen vaknar jag dagen efter och är på strålande humör! :)

 
 
Ullis

Ullis

30 juni 2010 16:40

Hej och tack för kommentaren för ett tag sen..
Ja, det är ju så att man inte kan förvänta sig att man SKA ha barn.. Jag har två nära släktingar som inte lyckats, och det är svårt för dom. Att se andras glädje och försöka glädjas för deras skull.
På nåt sätt har dom dock gått vidare, de är över 40, en nästan 50.. Nu har dom "värderat" om sina liv, djur har dom båda som dom lägger sin kärlek på, och varandra såklart.
Nu hoppas jag att så inte är fallet för er, utan att det kommer en liten knodd så småningom. :)
Lycka till!

http://ullispyssel.blogggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 18 maj 2010 13:54

Vi visste redan, att testet skulle vara positivt. Min vän, närmsta vän är nu gravid. Precis som min andra närmsta vän. Mina två bästa vänner är nu gravida. Jag är kvar, ensam med min oregelbundna mens. 97 dagar är det kvar till nästa ägglossning. Om ...

Av Sophie - 17 maj 2010 22:26

Du finns inte hos mig än, inte fysiskt men psykiskt så finns du inom mig. Du mitt första änglabarn, du finns inte, du växer inte och du andas inte men du finns i mina tankar. Du finns inom mig någonstans, jag känner det och mamma bara väntar på att d...

Av Sophie - 17 maj 2010 22:13

Mensvärk, illamående oh trötthet. Ingen bra kväll alltså. Jag känner mig gråtfärdig och precis på gränsen till deppig :( Jag har tur att min kära sambo håller om mig och tröstar mig. Kunde han byta så skulle han ta över min mensvärk så jag kunde bli ...

Av Sophie - 17 maj 2010 09:18

Min närmaste vän är gravid, väldigt troligt iallafall, testresultatet får vi se imorgon. Men det som känns jobbigt är att hon vill att jag ska bli gravid nu också, och inte BARA för att hon är det nu också, utan hon säger att hon tycker det är rätt t...

Av Sophie - 16 maj 2010 17:23

Imorse kände jag värken i magen, och så klart, mensen kom. Jaha, det är bara att skriva upp i kalender tänkte jag. Men insåg då att jag börjar se ett mönster. För 3 månader sedan fick jag mensen 2 veckor efter att jag hade haft mycket flytningar, ö...

Presentation

Vi har försökt i snart 8 månader. Hoppet börjar slockna och rädslan för barnlöshet smyger sakta på. Här kan ni följa vår väg mot det vi önskar oss mest, ett litet knyte som vi kan älska och vårda. Följ vår väg mot föräldraskapet som vi kämpar så hårt för!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards